Duktiga ponnysar<3

Har precis ätit och duschat.

Kom hem från stallet för ca 1timme sedan.

Red ju dressyr, Meddis var riktigt duktig i slutet. men först så var hon lite "tung" i handen. Red på vanligt 3delat. Så försökte få henne så alert och böjlig som möligt. När vi väl fick bort "tung" heten så var hon inte riktigt med på hjälperna. Så gjorde många fattningar. Men sen efter vi hade trgla på lite med öppna i galopp och öppna/sluta i trav då när jag skulle göra fattningar på en åtta och byta galopp osv. var hon jätte fin :) Var med på hjälperna och inte ett dugg tung i handen :) Så det var skönt.

Eira red jag ju med dressyr på. Lite halv lat i början som hon alltid är men efter 5-10min när man har travat och galopperat fram så är hon jätte fin :) Ville prova nåt annat bett på henne så red på kimblewicket. Det funka jätte bra :) 
Nästan lite tråkigt blir det eftersom hon kan inprincip dom flesta rörelserna upp till msv nivå så man vet inte riktigt vad man ska göra. Och visst folk tycker säkert att jag kan börja med att ha ett vanligt tränsbett, men hon är lika fin på de tycker jag :p Byter bara bett för omväxlings skull på henne i dressyren.
Vi provade och red början till passage, det är bara de att det är så sjukt jobbigt. Man måste hålla jätte mycket men driva ännu mer. Men nån gång kommer det :) 

Nu ska jag gå ut och gå.

Kisssssses <3

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0