Resultat Nuntorp

LC Eira: Hon var jätte fin på framhoppningen, men dumma sig på banan.. Kunde inte göra mer än vad jag gjorde så kom till 5an. Är väl inge mer att säga om de, strök mig till LBn. Sen blev ju tävlingen inomhus så kan vart pga de. Har inte tränat med henne inomhus nån gång faktiskt.

LB Meddis: Jätte fin hela banan. Bra flyt och pigg för att vara Meddis :) Dubbel nolla och blev en 3dje plats av 20starter :) Meddis var den galnaste ponnyn på ärovarvet, hehe, men älskar min bebis mest<3  

LA Meddis: Samma här som i LBn jätte fin när vi hoppa fram och även på banan, tills vi kom till 8an. Svåraste med Meddis är ju hennes stora galopp inomhus visst, det är jätte bra med stor galopp, men när det kommer till relaterade avstånd så får att få det bästa språnget får jag ju rida på lite extra för att gå av ett galopp språng tidigare än med en "vanlig" c-ponny eller så får jag hålla ihop henne fast så får vi ett lite dåligare språng. Iaf när vi kom till komb. med oxer in och ganska trångt imellan och relaterat fick jag ju hålla henne lite på den linjen för att inte få med oss b hindret, kom lite halv taskit in men vi löste det :) Till 8an igen, var relaterat där och jag var lite sen att driva fram henne lite, så vi fick ett stopp där. En maxad oxer så det var nästan bara nästan lite bra att hon stoppa där annars hade hon fått tagit i ganska mycket. Men iaf så red jag på det igen utan problem. Får igång galoppen till näst sista hindret 9an. Foder hindret och av nån andledning stoppa hon där. Tycket det var ett fulstopp för det behövde hon inte stanna på och vi kom bra på det, men men. Hoppa det igen utan problem. 

Känslan idag var på topp. Som i vetlanda, och senaste träningar. Det var det positvaste idag med Meddis tycker jag :) Och är ganska nöjd ändå. Men självklart blir man besviken. Vi hade inte behövt det där stoppet på nian, lite surt med sånna här små missar och så men thats life.

Linnea ska hjälpa mig lite när jag hoppar Meddis och ska sätta upp lite linjer med relaterade avstånd för s-ponny så jag vet exakt vad jag ska göra. Mycket lättare med hennes stora galopp utomhus där den värkligen är till stor hjälp :) Men dock lite klurigare inomhus men allt ska inte vara för enkelt ;)

   


Kommentarer
Postat av: Emma Knutsson

Grattis! :D

2010-08-21 @ 22:48:56
URL: http://emmaaknutsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0