bra dag!

Dagen har vart super! + har jag en riktigt rolig nyhet som jag berättar sist :D

Eira red jag markarbete på och det såg ut såhär :
svart: 2,5m mellan första och andra bommen och sen 2m till hindret som låg mellan 70-90cm. Det skulle vara trångt för att sen när hon kom fram till hindret skulle lyfta ordentligt med frambenen.
rosa: 2,5m i mitten mellan bommarna och det skulle ligga som i en volt. 70-90 cm låg det på.
lila: sockerbitar på medellinjen.
ljuslila: 1m och varannan hinderstöd. Man ska trav igenom det och då får dom vara noga att lyfta på alla benen samtidigt.

Eira var stel i höger sidan i början så därav rosa och sockerbitarna till stor hjälp att böja henne. Avslutade med att hoppa snett på ett räcke som Nea hjälpte mig att göra av de rosa. Eira var duktig idag :)

Meddis red jag ut med Nea runt abborsjön. Haha vi hade kul :) Speciellt Nea som hade Sessan när vi kom i full galopp bredvid abborsjön ;) Pollarna var duktiga iaf :)

Och nu till den roliga nyheten, jag ska ha Eira som foder häst :D Alltså hon ska nästan var helt min :D Tycker det ska bli jätte kul :D Och hur länge jag kommer ha henne är inte säkert, måste kolla lite så att det inte bli förmycke när skolan börjar men det hoppa vi inte på ;) Åhh, tycker verkligen att det ska bli kul att ha en till häst :D Debut för Meddis och Eira att åka till samma tävling blir färjestad där Eira går LC LB och Meddis LB :D
här har vi min andra stjärna :)


Nu ska jag nog sova, godnatt <3

Kommentarer
Postat av: Emma Knutsson

åhhh va kul! :D

2010-08-04 @ 12:27:24
URL: http://emmaaknutsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0