Vetlanda 2010

Haha :) Nu har jag lite tid framför datorn ;) Och ni ville veta resultatet från vetlanda? har kommer det :) 

Kan börja med att säga att helgen har vart underbar! Trevlig stämning, roligt folk, bra engagerat, bra väder! Helt toppen!

Kom ju dit torsdags eftermiddag och börja med att skritta ut lite i vetlanda och kolla runt lite :) Då på torsdagen regna det och lite på fredan men inte lördag söndag :) så iaf skritta jag ut lite och det var mysigt :) Sen var det invigning, och det varhelt awesome :) Först visade dom 4 godkännda NF hingstar och sen kom vi in till ridhus- tävlingsryttarna och prommenera och alla var för sitt län, så jag var den enda från värmland så jag fick gå min egen trupp. Hehe. Sen visade dom lite körning och stog och prata mm. Sen fick vi gå ut från ridhuset. Bilder kommer mer om det :)

I fredags trimmade jag lite på henne och kollade banan inför hoppning eftersom det bara var CR då. Meddis boxgranne, dom kom från skåne och var helt underbart sköna :) Hängde lite med dom där och på kvällen så skrittade jag och Amanda som hon heter i ridhuset barbacka. Jätte snäll var hon, tillslut sa henne mamma till oss att vi fick sluta skritta runt när det hade gått 45min ;) Vi bara prata och prata och vi skulle säkert kunna prata en timme till, haha :)

Lördag, börja tävlingarna för mig. Först var det utställning där Meddis fick 38p, ett silver. De skrev att hon hade vackert huvud och var femenimt. Sen kommer jag inte ihåg allt, men fick en 9a på typen :)

Efter så knoppa jag henne och sen var det dags för dressyr. LA:4, Gick helt okej, lite små seg men vi fick inga missar och hon skötte sig bra :) 56% 230p Vi låg 3a i championatet efter utställningen och dressyren.

På kvällen var det ryttarfest där det var taco buffé och vi träffa några grymt snälla personer där med :)

Söndag, hopptävlingen, var så kul :) Började med LB, jätte fin på framhoppningen och var pigg och sög fast i hindrena. Banan var helt klockren begge faserna förutom pet i sista i omhoppningen.. Men hon var pigg och frammåt fast red inte direkt omhoppning eftersom det var La;n efter. Slutade alltså på 0+4 fel med en kanon runda :)

Sen var det LA, kändes precis som förra klassen och var precis som förra klassen men tyvärr så blev det lite ryttarmiss på 2 hinder. 5an la jag till spöt för att i svängen kröp hon ihop lite men tog frammåt när jag la till spöt och då kom vi lite nära och fick ett pet. Sen på 8an såg jag avståndet försent och kom nära på det med men fick ett krafitgare riv där eftersom det var en stor oxer så jag blamear helt mig där men Meddis ställde upp för mig, och tror hon gjorde det för jag red faktiskt bra den dagen. men 8an och 9an gick bra och vi slutade på 8 fel.  Med en förövrigt bra runda :)

Sedan så räknade dom ju ihop resultatet från championat komb. där det var 3plac. Den som ledde från lördag blev utes. i hoppningen så vi kom 2a :D Meddis var helt galen på prisutdelningen och efter haha :p Men pappa lyckades inte ta kort när hon ställer sig men på vissa kort och ärovarvet ser man att hon är lite halvt galen ;)
helt lyckad tävlinga och det har vart så kul :d

Här kommer lite kort :)


 Bild tagen ur film xd

Japp det var alltså NF SM Häljen i vetlanda :)

Kommentarer
Postat av: Andrea

Grattis ! :D<3

2010-08-03 @ 11:33:02
URL: http://taavlingsryttarna.blogg.se/
Postat av: Ingela

Fiiiinast <3

2010-08-03 @ 12:26:40
Postat av: Felicia Hedberg

Ett stort grattis till alla plaseringar:)

2010-08-03 @ 18:53:15
Postat av: Sofia Inelind

Kom ni 2a i NF SM?<33 cool;9

2010-08-03 @ 19:51:06
Postat av: Emma Knutsson

Grattis! :D

2010-08-03 @ 23:37:10
URL: http://emmaaknutsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0