dagen

Haha har vart en mycket rolig dag idag ;)

Fixade stallet och allt till båda ponnysarna sen så skulle jag hjälpa Linnea när hon red markarbete/hoppning på Aroma :) Hon var jätte fin :) Och i slutet undra Linnea om jag ville hoppa henne :D Hehe, hon som är så liten.... Bara över 1,70.. ;) Jaja, men hon är snäll men jävligt pigg på hinder och känns lite som en tickande bomb, och extremt skänkel känslig men vi hoppa och det sluta att vi hoppa ett räcke på 1m :) Fast kändes som om jag skulle hoppa 50 på Meddis. haha :) Så himla söt :)

Sen var det Eira tur att hoppa, och då blev det mer hoppning om man säger så. Eira var ganska fin, bara så fjantig när det är vattenmattor.. Fast man måste bara övertala henne lite men det är ju så onödigt! Hon hoppar det jätte enkelt andra eller tredje gången men det är första eller andra gången som är jätte läskit.. Sen var hon ganska stark speciellt på höger, vet inte vad det är men vi tror att hon har hittat på det för att hon har blivit så stark där bak. Och kan nog säga att Lena och Linnea hade roligt när dom kolla på för Eira hoppa mig ur sadeln flera gånger så jag höll på att ramla av :o´Hon hoppa som en tok :o Så vi fick korta läderna ett antal hål och då blev det bättra :) avslutade med en liten runda på 1-1,1m LB, LA för d-ponny med vattenmattor, komb och trippelbarr och hon är fin den lilla damen :)

Meddis fick gå i pessoaselen för första gången. Pappa var med och lärde han longera. Han ska få lära sig det så kan han longera nån häst nån gång i veckan när skolan börjar om dom behöver gå lite hårt fast jag inte hinner. Meddis fick ta i. Många tycker ju väldigt olika om pessoaselen men tycker den verkar bra. Hästen trampar under sig och får ta i. Och i pessoaselen går den verkligen i rätt form. bakdelen får jobba. Så hade tänkt att någon av hästarna får gå i den nån gång i veckan :)

Det var min dag :) Imorn får Eira gå en lugn skogstur och Meddis rider jag lite markarbete med :) får se vad jag hittar på för övning ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0