markarbete/hoppning

Åhhh, vad länge jag är i stallet nu om dagarna, blir minst 7timmar varje dag nästan, idag var det 8 :p Men gillart :) Nu ska jag berätta vad vi gjorde idag :D

Började med Meddis, red markarbete/hoppning med henne. Mycket nyttigt. Lite små seg i början men faktiskt ganska pigg i slutet som ni kommer se i filmen ;) Det är de i början, visst jag kan få henne pigg från början men jag vill ha henne att hon också kan vara pigg men inte springa fortare om ni förstår. Men det var hon jätte duktig på i slutet och jag jobbar mycket med det hela tiden. Med mycket övergångar och tempoväxlingar.

Gjorde den lilla banan som Linnea gjorde med Aroma igår med vissa ändingar. Är sjukt nöjd med passet och sen så tycker jag att jag börjar rida bättre varje gång nu, i våras var det lite till och från med själva min ridning men det börjar bli bättre och hoppas det håller sig så. nu menar jag inte att jag red dåligt i våras, men vissa dagar red jag bättre och vissa sämre och fortfarande är det så, men jag tycker inte det snyns lika tydligt nu, men det är vad jag tycker ;)

Tar inte fram nån "ban skiss" Utan det får ni på bilderna och filmen, om ni vill veta avstånd så får ni fråga ;)

Iaf, börja jag med att rida över 3 plank med två bommar på vardera sida, alltså trav/plank bommar. Hon lyfte rejält och trampa på bra. Detta låg på böjt spår så efter en stund börja jag fatta galopp efter och hoppa ett litet kryss, bröt av osv. Hon skötte sig bra och var fin :) Blir väldigt kvicka av et här.

Sen red jag över 3 hinder på rad med 14m i mellan. låg på 50cm ungefär och red på 3,4 och 5 galoppsprång och det gick okej, kunde ha lyssnat lite mer på mina halvhalter men det blir bättre :) Vi höjde sedan upp så alla låg på 1m och det var inga problem.

Sedan var det dags för linjen med 4 travbommar till ett hinder, landa i galopp och 3galoppsprång till en trippelbarr. Denna linjen var inga problem alls faktiskt. Lite långt imellan så korta en halv meter.

Banan var bra. Något småfel men annars riktigt bra :)

Eira fick bara gå ut i skogen och sen hjälpte jag Linnea när hon hoppa Sessan och löshoppa Roy, begge var jätte duktiga :)

Här kommer dom bättre bilderna ;)



Sånna här övningar tror jag är jätte bra för Meddis, ska börja göra sånt här mer med markarbete och hoppning ihopslaget. Nu ligger de flesta hindrena ´lite övermetern och tycker det är ganska enkelt. Så nu till höst ska jag nog göra det lite svårare för oss och ha mer teknik och några snäpp högre på kanske 110-115 för jag tror att vi kommer få igen det när vi ska starta msv som ligger på 110. Men jag tar det som det kommer och hur själva träningen känns från början :) Sen trtor jag, den dagen vi startar msv kommer jag bara hoppa La innan och sen efteranmäla. Fasst ja, vi tar det som de kommer ;) Filmen kommer senare eller imorn.

Godnatt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0