Lååång dag :)

Åkte ut till stallet vid 12tiden kom hem vid 9 på kvällen ;)

Börja med att rida Meddis på ridskolan. Först så red jag bara på i stora travsteg och sket i formen och samma i galoppen gasa en lsträcka korta henne svängde lite, gjorde serie byten mm. Sen fick hon skritta sen red jag ordentligt och jäkla vad hon trampa under sig :) Hon var riktigt fin och gjorde lite förvönd galopp och skänkel vikningar och hon är underbar. Gjorde även ökningar och så i form och hon var fin :) Sen så gjorde jag som i början och lekte lite med henne och innan jag bröt av så tog jag upp henne i form och sen trava jag av henne i låg form och långa steg :) Detta gjorde Eira igår och det är så kul på en stor ute bana! :D Hästarna blir så lydiga tycker jag :)

Sen mocka jag och fixa och var inne hos Linnea och vi åt pannkakor och kladdkaka (y  :)

Efter det gick vi ner med Eira och hon var super fin och så himla rolig :D Ahh vad jag tycker om henne. Hon är liksom så kul, hon går det nog att lära allt och om hon hade riktigt bra självförtroende så skulle hon kunna gå SM efterso hon har så lätte för sig. Det är iaf nåt med henne som jag tycker är skitkul fast lite svårt att beskirva :d Gilla den här ponnyn mycke iaf ;)

Sen var Meddis tur igen och vi körde kondition upp för abborberget i galopp, sen fixa jag lite med henne och myste :) Hon är en riktigt mys häst och älskar att bli ompysslad och pussad (L Åhh vad jag älskar henne!


Har vart en grymt rolig dag iaf :D:D:D:D:D

Älskar livet :D

Just det, Eira är anmäld till krk till häjen oxå, eftersom det är så nära, hon går LD+5 LC på fredag  och kanske blir klass byte beroende på hur hon går på onsdag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0