Svar på fråga

Fick en fråga om vilka avstånd jag hade mellan hindrena när jag red markarbete och det kan ju vara bra att veta :)

På serien hade jag 2,7 m mellan bommarna/hinderna och alltså 5,4 m mellan hindrena. Men det är ganska trångt men det är bra för då hoppar dom bättre med ryggen och blir inte så flack och sen kommer dom under säg med bakbena mycket mer :) Om man vill träna det :) Men man måste också tänka på att man inte får öka för mycket till serien och som ni ser på filmen så kom jag fel nån gång och det var pga av att meddis öka, jag tog förhållning för annars skulle det blivit förtrångt. 
Men om ni nu skulle vilja hoppa lite högre på ex sista hindret så tänk på att läng det en halv meter och även sista bommen för det gjorde jag en liten miss på och då blir det förtrångt :)

Sedan på studsena hade jag 3m :) Vilken är ganska normalt :)

Men sen beror det ju på om man har en b-c-d ponny eller häst men jag körde ju samma avstånd för Eira som är D-ponny så. Men om det var nåt du inte förstog så fråga igen :) 

Men om du provar med dom avståndena först när bommarna ligger på marken så är det ju bara att ändra om du tycker det blir för kort eller långt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0