Svar

Hallå! :)
Japp jag ska vara med, fast inte på Meddis min ponny utan på Linnea Wiighs ponny ;) Jag ska hoppa LD LC på henne, och nu när vi ändå pratar om henne kan jag väl skriva lite vad jag vet om henne ;)

Eira Kavnotar är hennes hela namn, hon är ett arab sto och tror hon är 11-12 år :) Linnea har tävlat henne med placeringar upp till LB hoppningar och hon hoppar och är smidig som en katt! Dock så vid en tidpunkt så börja hon stanna som hon nästan aldrig hade gjort förut, hon ville inte hoppa och då kolla dom henne hos vetrinären och inget dom kunde se var något fel på. Dom bestämmde iaf att betäcka henne och Eira har fått 2 jätte fina avkommor :) Sen har hon väl vart lite till och från med att vara igång och sen när hon har vart med föl men hoppa har hon inte viljat, vilket va synd eftersom hon har en jädrans teknik och lätthet. Fast dressyr är en av hennes starka sidor då hon kan dom flesta rörelser upp till msv dressyr eller högre.

Men i vår/sommar ville Linnea ha hjälp med henne och frågat mig och har ridit henne ibland i våras och nu sensate månaden rider jag henne varje dag och har börjat hoppa med henne. Hon hade inte så mycket självförtroende först så man fick ju vara där och stötta henne hela tiden. Men nu börjar det släppa bara mer och mer och nu börja hon tycka att det är skit kul att hoppa ändå :) Och det är kul tycker jag :) 

Ett bra exempel på att det börjar släppa är ju idag, vi hoppa nere på ridskolan och Eira skötte sig utmärkt. Inte ett enda stopp och i slutet hoppa vi en linje på 105 110cm och det hoppar hon jätte enkelt!

Det som är så kul med henne tkr ja är ju att hon är pigg, extremt välriden och kan nästan allt inom dressyr, haha blir nästan lite tråkigt då jag kan fråga linnea- Vad ska jag göra? Hon kan ju allt och gör precis som jag säger. Men då får jag försöka lära henne passage xd haha. Så himla söt. Vi klara av ett steg i passage ;) Haha inte enkelt kan jag säga ;) Så mellan hinder och på marken är hon extremt fin och nu, som när hon inte började stanna är hon jätte fin på och överhindrena oftast :)

Haha orka ni läsa allt? ;) Liten sammanfattning om Eira iaf :)  Obs glömde säga att det är Linnea som har ridit in henne och haft henne hela tiden och det är nog därför hon är så välriden ;)

Några bilder på henne när jag rider:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0