Torsdag avklarad!

Huhu, har vart igång ordentligt idag.

Red dressyr på MEddis vid halv tio, ganska lat i början men lyssna mycket bättre i slutet efter ha fått lite skäll från mig. Men sen var hon fin :) Fick ha gramanen idag vilket var bra.

Fixade och åkte hem på lunch.

Sen till stallet och hade plockat allt till tävlingen på kvällen,  Meddis fick gå ett till pass med kondition uppför abborberget, hon är så duktig min tjej :) <3

Linnea fixa iordning Eira inför tävlingen och så sen gick vi ner til kvart över 4, tävlingen börja 5 :)

LD 80cm
Eira var super fin på framhoppningen iaf, riktigt lyhörd och pigg framåt. Samma på banan, kom nära hindrena nån gång när jag fes red men hon var super fin annars :) Vi nollade :) Haha var ett tag sen jag hoppa 80.. Haha nästan ett år sen, men det är kul :) Var super nöjd med rundan och vi fick kommentarer efter, det var många som sa grattis och tyckte det var en fin runda och en sa att det var snyggt ridet och det är alltid kul att höra :D

LC 90cm
Hon var även här super fin på framhoppningen, banan med, men fick 2 stopp, ett på 5an, en oxer, plockde upp henne lite för mycket och sen 7an en annan oxer där jag tog en halv halt, men hon lyssna inte på den, fast hon gjorde det när vi var lite för nära hindret så det blev lite sent, och då blev det studsigt, och jag skulle hållt i henne där, men släppte henne så hon skulle gå frammåt, och om man släpper på henne tar det stopp. Men sen gick allt fint fint :) Är riktigt nöjd med henne :)

Tycker det viktigaste för idag var hennes självförtroende och känsla, det var verkligen en superkänsla och det är riktigt kul :) Det var ju ett tag sen hon tävla och kom runt en bana, och hon värka så glad idag och taggad på hinder så det var kul :) Hoppas känslan blir desamma i krk :)

Imorn ska vi iaf ta nåt språng och sätta upp nån oxer, så jag vet vad jag ska göra när jag kommer till de läge vi kom till 7an så jag vet hur vi ska lösa det :) Sover även över där, eftersom det blir så tidigt på fredag :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0