Dagen

Blev ingen bra upptd idag för att jag åkte ut till stallet vi halvtio när jag vakna och kom hem vid 2tiden och när jag skulle skriva ett inlägg så kommer ju åskan igen -.- ahh men sen somna jag iaf och när jag vakna så skulle vi till stallet igen ;) Och om nån timma ska jag nog va med Amanda :) Till dagen ridning iaf.

Började med att longera Sessan med inspänningar och hon var jätte duktig :) Lite seg men hon tyckte det var jobbigt när det var över 30grader varmt och det är ju förståligt.

Sen blev det kondition med Eira runt Nyhyttan och hon var lite halvt galen, haha. Nej men bara "lite" överenergi. Men vi har ju ökat havre lite på henne så ska nog höra med Linnea om jag inte ska rida henne lite hårdare ändå, även fast hon går ganska hårt. Men gillar Eira riktigt mycket :) Ska göra samma sök på Eira som jag gjorde på Meddis idag för det står kvar men kanske inte så högt.. ;)

Meddis red jag ju markarbete/styrka med. Hon var riktigt fin :) Lyssnade och så. Pappa filma så det kommer film snart. Men iaf så hade jag på en långsida med varanna bom och varannan hinderstöd med bom. och 3studs snettigenom. Efter en stund höjde jag upp bommarna med hinderstöd och hon fortsätte var lika fin, fast hon tog ju inte i ett skit. När jag hade sista hindret på lite över 1m och då säger pappa "det sista hindret är lite högt" och efter jag hoppa så sa jag att han skulle höja igen eftersom hon inte tog i nåt och jag ville att hon skulle komma undersig och hoppa bra med ryggen så pappa fick höja upp det till 120. Hehe då var han lite nervös. men blev lite trångt då när jag kom på det så hon han inte lyfta på benen riktigt när vi hoppa. men nästa gång så längde vi lite och då gick det jätte bra :) Fast hon inte tog i så mycket så fick vi ett riktigt bra språng hon hon hoppa riktigt bra med ryggen som ni kommer få se på filmen :)

Vill också säga att om ni hoppar hemma på era hästar, för det första så ska man inte hoppa högt varje gång, som ni säkert vet. Sen ska man inte hoppa så högt om man inte känner att man klarar av det eller om man blir osäker, för då blir hästen det med. Då är det bättre att hoppa högre för tränare som vet vad både du och hästen kan hoppa :) Jag höjde upp lite för henne för att jag kände att hon var riktigt fin idag, sen så ville jag att hon skulle ta i lite fast jag lyckades inte så jätte mycket med det eftersom hon skutta över det enkelt men lite fick hon ta i :)

Här kommer en bild från när jag red fram. Och det var ju as varmt så fick lite despans fån pappa att sätta på hjälmen innan jag börjar hoppa :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0