Godmorgon

Godmorgon, det har vart dåligt väder så blev ingen hoppning på eira. Fast för tillfället så är det uppehåll så vi får se. Har iaf sovit jätte dåligt inatt. Kanske blev 5 timmars sömn.. Jaja.

Om jag inte ska hoppa Eira innan så åker jag ut till stallet vid halv ett tiden, mockar och fixar sen tar jag in Meddis. Detta står på schemat för Meddis:

* Mockar, göra iordning mat
* Tar in Meddis och borstar
* Sedan gå ut och gå i 40min på asfalt
* Borstar och ryktar på henne
* Sedan duschar jag hals,ben, rumpa och tvättar svansen med shampo och balsam
* Flätar svansen
* Tar helosan på mulen och runt ögona
* Smörjer hovarna med hov fett
* Ställer in henne i boxen så får hon stå och äta hö.

Sedan packar jag iordning allt som ska packas och tar hem allt som ska smörjas och om nåt behöver handlas så gör vi det. Men kom på att jag måste köpa mer schampo och balsam till Meddis eftersom det börjar ta slut. 

Liten översikt för dagen och hur jag brukar göra innan tävling :) 

Kommentarer
Postat av: Emma Knutsson

lycka till ! :D

2010-06-20 @ 11:48:52
URL: http://emmaaknutsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0