Det blev lite längre än vad jag väntade mig ;)

Här kommer en kort presentation om mig och Meddis.

Meddis kom till mig första maj 2009. Innan hade jag provridit 4 hästar. Samma dag jag provred Meddis så innan hade vi prov ridit Lucky som jag fastnade lite för men när jag såg Meddis, jag lovar om man kollar på henne kan man inte sluta le :') Då visste jag att det här är den ponnyn som jag vill ha och hon har glimten i ögat verkligen. Jag bestämde mig redan nästa dag att jag ville ha henne. Emma och hennes mamma kom med henne 5dagar efter och dagen innan besikta vi vilket inte var några problem. Det roliga är att Lucky som jag prov red kom hem till Emmas kompis Amanda (two-riders.blogspot.com) som driver denna bloggen tillsammans och Amanda "provred" också Meddis. Meddis och Emma hade placeringar upp till LB hoppning.

Första månaden jag hade henne var hon en pärla. Jag hade inga större krav än att hon skulle vara snäll men dressyr gick det inget vidare för både mig och Meddis men tyckte att det inte var ngn stor grej. Hoppa en klubb hoppning (70 80) efter en månad vilket gick kanon och vi nolla. Men efter det var ingen rolig tid i både dressyren och hoppningen. Hon börja ställa sig på bakbena slängde av mig varje gång jag red typ xd och jag blev lite rädd då. Efter jag hade haft henne i sju veckor så hoppade jag en lokal LC LB Vilket hindrena inte var några problem men hon kasta av mig 2 ggr på framhoppningen. Fast var nöjd för rundorna kändes bra. Vi nolla LB och fyra fel i LC.

Sedan starta vi på hemma plan och det gick sådär. plac i LC rundan var dock inget flyt på och lb ute.

Meddis fick sedan gå på bete i 3veckor.

På hösten fokusera vi mycket på dressyren och stärka galoppen, tränade då för Fredrik Hassel berg och vi fick många placeringar i LC LB hoppning och vinst i LC LB dressyr. Kändes kanon kul. I slutet av hösten så ringde Therese Överlien Lena och fråga om hon visste nån ponny ryttare för deras Elit lag och Lena tipsa om mig. Jag tränade för Therese jag tyckte att hon var skit bra. Vi kom liksom vidare till nästa steg. Elit var jag och Meddis inte redo för men vi tränade jätte mycket bommarbete under vintern vilket har gett otroligt mycket.

Vi starta våran första LA i februari men vi blev uteslutna i 3komb (för orutinerade) helt enkelt. Under våren har vi tränat och fått både motgångar och framgångar och vi har hitils 2 nollor i LA och en placering i LA. Målet för iår är att kvala msv (behöver en nolla till) och starta om vi skulle vara redo för det till hösten. Vill inte ha bråttom att starta bara för att vi är kvalad
Elit blev det inge med av så vi har vart med i div1 iställe vilket vi hörde mer hemma för tillfället.

Ångrar inte att jag köpt Meddis för 1öre utan vi har utvecklas otroligt mycke tillsammans. Galopp ombyten, sluta,öppna är något vi har tränat på och nu är det förvänd galopp som vi tränar på.

Största målet iår är att vara med på NF SM där klasserna LA4 dressyr och LA hoppning går och även utställning. Vilket är i slutet av juli i vetlanda. Här har ni en liten presention och vad vi har gått igenom under vårat år :) 

Kommentarer
Postat av: Emma

VIlken utveckling, är jätteglad över att det va till dig vi sålde henne :) tror inte att hon skulle kunna få det bättre än vad hon har det just nu :)<3

2010-05-26 @ 15:15:30
URL: http://two-riders.blogspot.com
Postat av: Jenny sv;

Emma: Ja men det är ju tack vare dig också. Du har utbildat henne jätte bra så det finns inte ord. Kan tänka mig att inte det heller vart så enkelt men enligt mig är det det bästa sättet :)

Du ska veta vad dom orden värmer :') Blir tårögd varje gång du säger det! <3

2010-05-26 @ 20:22:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0