Dagen och tipsar :)

Hejsan! Som ni märkt har jag inte upptadera mer än imorse pga att direkt jag kom hem från skolan så cykla jag till stallet och kom hem vid åtta.

Eftersom jag hade så bråttom ut i stallet var att jag skulle rida 2 hästar åt Linnea + Meddis. Så blev ganska mycket men tänkte berätta lite vad vi har gjort osv :)

Först mocka jag och gjorde iordning lite grejor. som hö osv. sedan red jag:

aroma, linneas stora fina unghäst red jag ut på. Hon är världens snällaste att ha och göra med och när man rider. Vi red ut i skogen i alla gångarter hon är runt 175cm i manken så jag är som en liten mygga på hennes rygg ;) Hihi.

eira, red jag dressyr på och tränade att hon skulle byta för skänkeln och inte av sig själv som hon gärna gör. Hon är en riktig rolig ponny.

Meddis fick gå en timme ute i skogen där jag red i alla gångarter och korta lite och längde lite på henne. I slutet fick hon trava av i 20minuter i lågform. Sedan pyssla jag med henne vilket hon älskar :) Hon fick på sig myggmedel och salva vid juren där hon brukar bli biten. 


Jenny tipsar om:
Ultrashield, ett super duper bra myggmedel som verkligen håller myggen,fästingar,knott osv borta! Det bästa som jag vet. Håller ungefär en "säsong" när myggen och knotten är här. Det kostar runt 240kr men eftersom det håller en hel sommar när myggsäsongen är igång och det är verkligen effektiv så får man mycket för pengarna!





Tipsar även om min Häst salva, kommer inte ihåg namnet men ni får kolla hur den ser ut ;) Det är iaf ett bakteriedödande medel, luktar tjära. Man kan ha på sår men även effektiv för karlederna. Håller bort mygg, flugor. Jag brukar ha det vid jurena där hon brukar bli som mest biten och tycker om den här salvan värligt mycke så jag rekommenderar verkligen! Den kostar 75-120kr beroende på hur många gram man vill ha. Den här salvan håller ganska länge. Runt 2 år till min häst om man tar den stora tror jag ;)




Begge dom hära kan hittas på  http://www.frtab.se/ som man kan beställa hem men finns oftast på dom flesta hästaffärer ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0