Söndag 27/11

Dagen:

*Har mockat
*packat hö
*fixat kraftfodret

* Hoppade blacken idag, shit vilka framsteg säger jag bara. Han var kanon fin, har aldrig hoppat bättre. Trimmade han i början och det var inga problem, sen byggde pappa upp ett kryss som vi trav hoppade och sen la han upp ett litet räcke som vi hoppa, och sista språnget va det på 80cm, fan inte dåigt för han :) Det som kändes så bra var att han höll galoppen innan och efter hindret. Han var hoppsugen som alltid men lyssnade på mig som sa när han skulle få gå fram och så :) Sen så tog han beslut om vi kom lite stort hoppa han av där annars har han vart osäket så det kunnat bli ett halv språng elller bröt han av till trav. Sen om vi kom lite när höll han galoppen, annars kunde han lätt bryta av. Så förut så hoppade han bra när han kom optimalt till hindret men nu gick det även jätte bra om vi kom lite stort eller nära. Så det var verkligen kul att känna :) Så idag var jag stolt över han :)

*Meddis släppte jag i ridhuset som hon tyckte var jätte kul :)
*Eira frös så, så lena tyckte att hon skulle få vara inne och äta och vila så jag red henne inte. idag var även sista dagen jag har eira. Tyvärr är det så att jag tycker det blir för mycket med att ta hand om 2 hästar när stallet är så långt bort och jag får ju fixa så mycket även om pappa hjälper mig ibland så tycker jag att det är för mycket och jag vill kunna lägga ner 100% på båda två, men det kan jag inte nu när vi har fullt med läxor och prov, det fick bra i början på hösten men nu i slutet har det vart väldigt kämpit så detta är nog det bästa. Har vart en riktigt bra erfarenhet att ha henne som egen häst och att ha 2st fram för allt :)Det har vart super kul och jag har lärt mig så mycket att ha Eira. Men jag har blivit så låst och vill kunna göra annat också än, vakna,skola,stallet,läxa och sen sova varje vardag. Men det har vart kul den här tiden och jag älskar dig Eira, men förhoppningsvis får jag rida på henne ibland :)






 


Kommentarer
Postat av: Anonym

WWW.HOPPPMUPPARNA.BLOGG.SE !



KOMMENTERA :d

2010-12-02 @ 19:24:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0